středa 2. ledna 2013

Poznatky z používání Mozilla Firefox a Chrome

Před několika měsíci se mi zalíbil internetový prohlížeč Chrome od společnosti Google. Je velice rychlý, stabilní, v základní instalaci neobsahuje žádné zbytečnosti. Řekl jsem si, že jej vyzkouším a po nějaké době jsem ho začal používat prakticky pro všechnu práci na internetu.

Avšak jako všechno z oblasti techniky i Chrome má svoje nedostatky. Oproti prohlížeči Mozilla Firefox, se kterým jsem pracoval do té doby se mi líbí jeho způsob vyhledávání pomocí adresního řádku. Stačí napsat do adresního řádku například "osobnosti.cz" stisknout klávesu tab a vložit jméno osobnosti. Po stisknutí klávesy <enter> budou přímo nalezeny odpovídající záznamy.

vyhledávání v chrome
Správa rychlého přístupu k aplikacím je také velmi pěkně propracovaná, ale jedna z  věcí která se mi pravdu nelíbí je systém záložek. Ono mít vše v jednom řádku pod adresním řádkem není podle mě ten nejlepší nápad obzvláště když něco hledám. Dávám si poměrně dost věcí do záložek a velice brzy vznikne něco v čem se téměř nevyznám.

Ačkoliv Google tvrdí že používáním Chrome, bude zajištěna maximální funkčnost pro služby Google, bohužel  tomu tak není na 100%. Ve verzi 22.0.1229.79 mi nefunguje na blogu (www.blogger.com) tlačítko sdílení. Vzhledem k povaze služby je toto podle mě docela zásadní. Vyzkoušel jsem jak to vypadá s Mozilla Firefox a tam je vše v pořádku. Takže to vypadá asi opravdu na nějaký problém samotného prohlížeče Chrome.

Vím že používám starší verzi Chrome, ale i přesto si myslím, že alespoň u svých služeb by měl mít Google svůj prohlížeč odladěn tak, aby se toto nestávalo. V neposlední řadě mě také vadí jeho způsob přihlašování. Když se už jednou přihlásím do prohlížeče Chrome, proč by toto přihlášení nemohlo být také do všech služeb Google? Co myslíte? Nemám náladu na to, abych se musel extra přihlašovat ještě do každé druhé služby (např.: blogger).

Ačkoliv dál používám na některé  specifické služby internetu ověřený internetový prohlížeč Mozilla Firefox, mohu Chrome doporučit.

Žádné komentáře:

Okomentovat