středa 16. ledna 2013

Modrá smrt ve windows

Před časem jsem řešil počítač s windows, u kterého se zobrazovala modrá obrazovka smrti. Problém byl v tom, že se to nestávalo pravidelně, ale vše vypadlo jako náhodný jev. Na internetu jsem našel různé rady čím to může být a jak to opravit od diskusních fór až po speciální stránku s popisem jednotlivých STOP chyb. Dospěl jsem k přesvědčení, že to dělá windows Vista původně nainstalovaná v PC. Přeinstaloval jsem tedy operační systém na windows XP a ještě předtím jsem nechal spuštěný test operační paměti asi 5 hodin, ale ani jedna možnost nepřinesla úspěch.

Chyba vypadala jako neopravitelá. Protože počítač měl dvě operační paměti, zkusil jsem s nimi udělat menší rošádu. Nejdřív jsem nechal v počítači jednu a pak druhou ramku a pokaždé jsem zapnul PC. Musím poznamenat, že celý tento tento test operačních pamětí trval docela dlouho (u každé minimálně 6 hodin), protože jsem musel počítač úplně vypnout z elektriky, aby se projevila STOP chyba a zobrazila modrá obrazovka smrti.

A najednou jsem slavil úspěch. U jedné operační paměti (RAM) počítač selhal do modré smrti a vypsal opět jako by náhodné číslo chyby a u druhé nic. Dospěl jsem tedy k názoru, že jedna RAM paměť je špatná a doporučil jsem majiteli PC, aby si koupil novou. Od výměny jednoho z paměťových modulů funguje vše bez problémů.

Z toto plyne malé ponaučení pro nás ajťáky, že to nejjednodušší řešení je většinou správné. Takže první co udělám, když se mi opakovaně bude zobrazovat STOP chyba neboli obrazovka smrti (bluescreen) bude, že zkusím vyměnit paměťový modul (RAM) a až potom budu hledat dál

Žádné komentáře:

Okomentovat