čtvrtek 21. března 2013

Skype: Problém se zvukem

Po spuštění právě nainstalovaného skype mi nefungoval zvuk a prošel jsem tedy nastavení v "Možnosti" -> "Zvuková zařízení". Funkční zvuk je pro mě důležitý hlavně proto, že používám skype hlavně pro telefonování přes internet. Z výběru zvukových zařízení žádná volba nefungovala. Vzhledem k tomu, že používám 64 bit OpenSUSE 12.3 a většina návodů je pro starší verze, jsem musel improvizovat.

Článek Problémy se zvukem na opensuse.cz mě navedl na úspěšné řešení. I přestože v současné době jsou vícemně už jen 64 bitové počítače a k tímto směrem se ubírají také operační systémy, je skype stále ještě 32 bitový. Skype používá v linuxu zvukový systém ALSA. Stačí pouze nainstalovat balíčky pro 32 bitový zvukový  systém ALSA a vše by mělo začít fungovat.

Jedná se konkrétně to balíčky:

  • alsa-plugins-pulse-32bit verze 1.0.26-1.1.2
  • alsa-oss-32bit (je související balíček a nainstaluje se sám)
Verze by neměla být příliš důležitá, protože si OpenSUSE nainstaluje tu nejnovější.

Jakmile byly nainstalovány tyto balíčky v "Možnosti" -> "Zvuková zařízení" se objevilo následující:
  • Mikrofón: PulseAudio server (local)
  • Reproduktory: PulseAudio server (local)
  • Vyzvánění: PulseAudio server (local)
skype: nastavení zvuku
Nastavení zvuku ve Skype


Testovací hovor a test zvuku proběhl úspěšně. Pouze se mi zpočátku občas nezobrazovala poslední poslaná zpráva, ale to se již spravilo samo. Možná to způsobil restart počítače, který jsem provedl kvůli jiným změnám v systému.

Pozn.: Tento návod by mohl fungovat i ve starších verzích OpenSuse.

Nakonec ještě odkaz na stažení skype:
http://www.skype.com/cs/download-skype/skype-for-computer/

Žádné komentáře:

Okomentovat