pondělí 18. srpna 2014

Chyba 919 při stahování z Obchodu play

Pokud se při stahování z obchodu Google Play objeví chyba 919, jedná se s největší pravděpodobností o příliš málo místa v interní paměti telefonu. Postačí uvolnit místo v paměti telefonu například vymazáním fotek nebo přesunutím aplikací na paměťovou kartu a problém je vyřešen.

S touto chybou jsem se setkal při stahování hry Zombie Tsunami na LG L7II, když by mi volné místo kleslo pod 200MB. Ve fóru na Android Marketu radí lidé promazání mezipaměti, ale to mi nepomohlo. Můžete zkusit toto a napsat mi do komentářů jestli tento postup pomohl.

neděle 13. července 2014

Náhodné odhlašování v grafickém prostředí GNOME - řešení

Řešil jsem co s nechtěným náhodným odhlašováním v grafickém prostředí GNOME 3...

Po různých instalacích antivirů a pokusech o úpravy nastavení, jsem dospěl k názoru, že zkusím přeinstalovat OpenSuse 13.1, který byl naprosto k ničemu, jeho starší bezproblémovou verzí. Verzi OpenSuse 12.3 se mi moc líbila hlavně pro svůj bezproblémový běh a na rozdíl od nové verze, která měla několik chyb, ale chybu popisující článek Náhodné odhlašování v grafickém prostředí GNOME nebylo možné jen tak přehlédnout a čekat až ji nejaká případná aktualizace opraví.

Představte si, že děláte něco opravdu důležitého a najednou se systém odhlásí a všechna neuložená data ztratíte. Není to nic příjemného ani při vyjímečné situaci jako například výpadek elektriky. Pokud toto dělá systém sám o sobě a někdy tak často, že je práce na takovém počítači téměř nemožná, je to velice špatné. V současné době nechci spekulovat čím by to mohlo být způsobeno, ale je jisté, že moje řešení je funkční a vypadá to, že budu instalovat novou verzi OpenSuse pravděpodobně až na nový počítač nebo případně kdyby skončily aktualizace OpenSuse 12.3.

Po 4 měsících testování jsem dospěl k názoru že pokud něco funguje, je lepší do toho moc nešťourat. Dokud budou probíhat v OpenSuse 12.3 aktualizace, nemám důvod instalovat novější verzi. Jinak řečeno slovy programátora: "Funguje to tak to neřeš." Je možné, že třeba byla chyba přímo v kompatibilitě verze distribuce linuxu a hardware, ale to už prostě nebudu řešit a ne v GNOME.

středa 2. dubna 2014

Nová možnost platby na google play

Nakupování na Google Play bylo ještě nedávno možné pouze pomocí platební karty. Jak jsem se dočetl na diskusních fórech, někteří uživatelé obzvláště v České republice tuto možnost odmítají. Je to celkem pochopitelné, protože i já jsem to pochopil tak, že google má k dispozici číslo kreditní nebo debetní karty k účtu uživatele. Ovšem sdělovat tento druh osobních informací kdekoliv na internetu není zrovna nejlepší.

T-Mobile minulý týden zavedl platbu na Google Play z vyúčtování. Pokud jste tarifní zákazník T-Mobile, je to pro Vás ideální volba. Jsem jeden z těch lidí, kteří neradi sdělují číslo platební karty na internetu. Metodu platby pomocí vyúčtování T-Mobile jsem vyzkoušel a v tomto článku popíšu, jak vše probíhá. Následující obrázky zobrazují všechny potřebné kroky pro první nákup.

Obrázek 1 a 2 zobrazuje vyhledání placené aplikace. Obrázek 3 a 4 ukazuje jaké oprávnění aplikace vyžaduje pro svůj běh. Na obrázcích 5 až 11 je ukázáno jak probíhá první platba a zadání údajů pro platbu jako je telefonní číslo a adresa. Telefonní číslo na obrázku 8 bude vloženo automaticky, ale je dobré si jej zkontorlovat. Obrázek 12 a 13 zobrazuje potvrení platby ze strany google a T-Mobile a ostatní obrázky jsou ze spuštěné aplikace a toho jak to vypadá na Google Play. Pokud by trvalo ověřování operátora (obr. 7) delší dobu, je možné aplikaci Google Play vypnout a zapnout bez jakýchkoliv potíží. Může to být způsobeno přetížením nebo krátkodobým výpadkem sítě.


1. Vyhledání aplikace


2. Výběr placené aplikace, kde je místo tlačítka pro stažení cena

3. Základní požadavky aplikace na oprávnění

4. Kompletní seznam požadavků na oprávnění aplikace



5. Po přijetí oprávnění aplikace je zobrazena cena



6. Po přijetí ceny jsou zobrazeny platební metody. Zde je potřeba vybrat položku "Povolit fakturaci operátora T-Mobile"

7. Ověřování účtu operátora



8. Vyplnění formuláře pro faktuaci T-Mobile


9. Potvrzení zadaných údajů pro fakturaci (Telefonní číslo bude předvyplněno podle sim karty)

10. Smluvní podmínky (1. část)

11. Smluvní podmínky (2. část)

12. Potvrzení úspěšné platby

13. Potvrzující SMS o platbě


14. Spuštěný placený program


15. Je možné nějakou dobu aplikaci zkoušet s možností vrácení peněz.

16. Takto vypadá nainstalovaná aplikace v obchodě Google Play

čtvrtek 20. března 2014

Náhodné odhlašování v grafickém prostředí GNOME

V poslední době se po nějaké aktualizaci objevil problém s nechtěným odhlašováním ze strany operačního systému. Toto odhlašování pobíhalo v náhodných intervalech a někdy ihned po probuzení z režimu spánku. Nejprve mě napadlo, že by to mohla způsobovat ona aktualizace. Bohužel jsem si nevzpoměl, která to byla a kvůli tomu jsem dokonce, jako zarytý uživatel linuxu, chtěl opustit linux a vrátit se zpět k windows. Další nápad byl, že se třeba objevil nějaký vir nebo škodlivý kód pro linux. Vycházel jsem z analogie, že android je taky v podstatě linux, a tak by toto nepředvídatelné chování mohlo být dílem něčeho takového.

Naistaloval jsem antivirus NOD32 od společnosti ESET, která jako jedna z mála nabízí antivirové opatření snad pro všechny známé platformy včetně linuxu. Antivir sice našel nějaké pravděpodobně virove infiltrace, ale problémy pokračovaly dál.

Během nechtěného odhlašování se vždy zobrazily na okamžik nějaké výpisy. Z těchto výpisů jsem stihnul postřehnout jen text "Resume...", který překladu znamená "obnovit". Na fórech jsem téměř nic o tomto problému nenašel kromě možnosti vadného disku nebo RAM paměti a ještě k tomu mi vrtalo hlavou, že po restartu počítače vše fungovalo normálně.

Nakonec mě napadlo dát linuxu ještě šanci. Zkusil jsem tedy nekolik dní místo obvykého uspávání do RAM počítač vypínat. Zatím to vypadá jako řešení této situace. Každopádně bych rád opět používal uspávání počítače do paměti RAM kvůli rychlosti a možnosti pokračování v předchozí práci. Pokud se mi nějakým způsobem podaří opravit tento problém určitě postup dám na tento blog.

Případné nápady nebo rady jak toto chování opravit můžete psát do komentářů. Rád se poučím a určitě zveřejním konečné řešení.

neděle 2. března 2014

Na rychlo: 20 MB internetu do mobilu zdarma stačí?

S nástupem neomezených tarifů od všech tří operátorů přišly také doplňkové služby, které jsou nabízeny zdarma. U společnosti T-Mobile je to například 20 MB internetu o kterém jse už psal zde. Myslíte, že to stačí? Záleží jaký máte mobil a k čemu ho používáte. Pokud vlastníte tak zvaný hloupý mobil, určitě Vám to bude stačit. Jiná situace však nastává, když si koupíte nějaky chytrý mobil. Jste-li častý návštěvník serveru youtube nebo jiného video serveru, máte smůlu a budete si muset připlatit.

Množství dat pro nenáročné uživatele s chytrým telefonem postačí přibližně na 3 týdny surfování a po snížení rychlosti na 64/32 kbps lze poměrně dobře prohlížet nenáročné webové stránky jako například novinky.cz, posílání nebo přijímání emailů případně posílání příspěvků do blogu.

O snížení rychlosti T-Mobile informuje při vyčerpání 80% datového kreditu a při jeho úplném vyčerpání. Níže jsou snímky displeje přímo z mobilu, který informuje o úplném vyčerpání datového kreditu.



Celá stránka informující o vyčerpání celého datového kreditu